kako prepoznati, da vam primanjkuje kalija v telesu

Ali pomanjkanje kalija vpliva tudi na vaše počutje?

 Če v svoje telo s hrano in dodatki ne vnesete dovolj potrebnih hranil, se to lahko prične kazati na številne načine. Vaš imunski sistem, na primer, je veliko slabši, posledično hitreje zbolite. Ker je pri tem ogroženo zdravje, je vsekakor tudi vaše počutje bistveno slabše.

In čeprav je, na primer, pomanjkanje kalija v človeškem telesu zelo redek pojav, pa je vseeno možnost, da na to naletite ravno vi, zato je dobro vedeti, kateri so značilni znaki oziroma simptomi za pomanjkanje kalija in kako si v takšnih trenutkih učinkovito pa tudi hitro pomagati.

Pomanjkanje kalija redek pojav

Precej logično je torej, zakaj je pomanjkanje kalija tako redek pojav. Kalij se namreč nahaja v zelo širokem naboru živil. Če pa že naletite na pomanjkanje tega elementa, to občutite kot mišično oslabelost ter znižanje mišičnega tonusa.

Resnejše pomanjkanje kalija lahko privede celo do ohromitve črevesja ter motenj delovanja srca. In zakaj najpogosteje prihaja do pomanjkanja? Predvsem zaradi jemanja nekaterih zdravil, diareje in tudi bruhanja.

V katerih živilih je največ kalija?

Omenili smo, da je pomanjkanje kalija redek pojav, ker se nahaja skorajda v večini živil, ki jih dnevno uživate. Če se boste kdaj soočili s simptomi pomanjkanja kalija, pa je najbolje, da poznate živila, ki vsebujejo večje količine kalija.

Kalij lahko najdete predvsem v živilih, ki so rastlinskega izvora, prav tako v živilih živalskega izvora. Največ ga je v fižolu, krompirju, oreščkih, zelenjavi, sadju in krompirju. Nahaja se tudi v pitni vodi, in sicer v različnih količinah. Ker se kalij v vodi zelo dobro topi, se morate zavedati, da se ga pri kuhanju živil lahko zelo veliko izgubi.

živila, ki vsebujejo veliko kalija

Priporočeni dnevni vnosi kalija

Ker pomanjkanje kalija lahko privede tudi do zelo resnih težav, je dobro, da ste seznanjeni tudi s podatki, kolikšen je priporočen dnevni vnos kalija za določeno populacijo ljudi.

Odrasli ljudje bi ga morali na dan zaužiti 2000 mg, otroci do treh let 1100, otroci do 8 let 1150. Na to, da dnevno dobijo zadosti kalija, morajo še posebej paziti tudi nosečnice in doječe matere.

Ne glede na to, da je pomanjkanje kalija eden od zelo redkih pojavov, bodite vseeno pozorno na to, ali ga dnevno zaužijete dosti ali ne. Morda se boste ravno vi znašli v manjši skupini ljudi, ki jim primanjkuje kalija, kar pa za vaše zdravje ter počutje vsekakor ni dobro. Še več koristnih informacij v povezavi s tem si lahko preberete na spletu.

0 Komentarji

Oddaj komentar

Bi se tudi ti pridružil/-a debati?
Veselimo se tvojih komentarjev.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja